Etkinliğin ikinci gününde “Büyük Veri Yönetimi ve Mobil Uygulamalar” paneli Öğr. Gör. Burak Ağgül'ün moderatörlüğünde yapıldı. Gençlere teknolojik ufuklar açan bu panelde teknoloji dünyasından önemli isimler konuşmacı olarak yer aldı. Panelde; büyük veri teknolojileri, mobil uygulama geliştirme süreçleri, yapay zekâ uygulamaları ve belediye yazılım altyapısı gibi pek çok konu ele alındı. Panelin ilk konuşmacısı Flutter Türkiye temsilcisi Ulaş Başkırışçı oldu. Katılımcılara “Flutter nedir ve nasıl kullanılır?” sorusu üzerinden mobil uygulama geliştirme süreçlerini anlatan Başkırışçı, bu açık kaynaklı platformun Google tarafından geliştirildiğini ve Android ile iOS cihazlar için tek kod tabanıyla uygulama üretilebildiğini ifade etti. Ayrıca Flutter’a başlamak isteyen öğrencilere temel kurulum, dokümantasyon takibi ve örnek projeler üzerinden ilerlemelerini tavsiye etti. Sakarya Büyükşehir Belediyesi’nden İlhan Çakmak ise belediyenin organizasyon yapısını, dijital dönüşüm süreçlerini ve mevcut yazılım altyapısını tanıttı. Eğitim geçmişinden de bahseden Çakmak, belediyede kullanılan E-BİS platformunun fonksiyonlarını anlattı ve vatandaşlara yönelik hizmet sunan SAKUS uygulamasının özelliklerini paylaştı. Öğrencilerden gelen soruları da yanıtlayan Çakmak, belediyede yazılım alanında staj yapmak isteyen gençlere yönelik süreç hakkında bilgilendirme yaptı. Panelin dikkat çeken isimlerinden biri olan Öğr. Gör. Keyvan Arasteh Abbasabad ise kişisel projelerine odaklandı. Kendi evinde kullanabileceği özel yapay zekâ sistemleri geliştirdiğini aktaran Abbasabad aynı zamanda kendi tasarladığı “Q” adlı yazılım sisteminden bahsetti. Abbasabad’ın bireysel çabalarla gerçekleştirdiği bu projeler, genç girişimcilere ilham kaynağı oldu. Panel, katılımcıların büyük veri ve mobil teknolojilere dair pratik bilgiler edinmesini sağlarken, sektörel gelişmelere dair güncel örneklerle öğrencilerin vizyonunu genişletti.
Kariyer Zirvesi'nin son paneli olan “Sanal Gerçeklik ve Tasarımda Güncel Teknolojiler” başlıklı dördüncü panel, alanında uzman konuşmacıları bir araya getirdi. Panel, Öğr. Gör. Dr. M. Hikmet Aydıngüler'in moderatörlüğünde gerçekleşti. Görsel tasarım, oyun tasarımı ve sanal gerçeklik gibi disiplinlerin kesişiminde gerçekleşen panelde, genç katılımcılara yaratıcı endüstrilerde nasıl yer alınabileceğine dair önemli ipuçları sunuldu. Panelin ilk konuşmacısı, Ortafikir Ajans’tan grafik tasarımcı Murat İnan oldu. Logo ve kurumsal kimlik tasarımı alanında uzmanlaştığını belirten İnan, bu alanları kendi kariyer yolculuğunun merkezine aldığını ifade etti. Katılımcıların “İş size nasıl ulaşıyor?” sorusunu yanıtlayan İnan, sosyal medyayı aktif biçimde kullandığını ve kendi tanıtımını bu kanallar aracılığıyla yaptığını belirterek dijital görünürlüğün önemine dikkat çekti. Görsel Sanatlar Akademisi’ni ve 2007 yılında grafikerler.org platformunu kuran tasarımcı ve yazar Ömer Yıldız ise sektöre katkı sağlamak adına bugüne kadar beş kitap kaleme aldığını aktardı. Türkiye'nin yanı sıra yurtdışında da hizmet verdiğini belirten Yıldız, “Özgün ve nitelikli bir portfolyo oluşturun, katıldığınız çalışmaları paylaşın ve CV’nizi sadece eğitim değil, üretimle de güçlendirin” diyerek öğrencilere tecrübeye dayalı somut önerilerde bulundu. Endüstriyel tasarımcı ve oyun tasarımcısı kimliğiyle panelde yer alan Hadiye Özdemir ise “Oyun nedir, nasıl yapılır, oyun mekaniği nedir?” soruları çerçevesinde oyun geliştirme sürecini anlattı. Öğrencilere özellikle kutu oyunları oynamalarını ve strateji oyunlarına önem vermelerini öneren Özdemir, bir yazılım ya da uygulama konusunda uzmanlaşmanın diğer araçları öğrenmeyi de kolaylaştıracağını vurguladı. Panelin son konuşmacısı, Aris888 Metaverse kurucu ortağı Öğr. Gör. Dr. Metin Çengel oldu. Çengel, metaverse kavramının tanımından başlayarak, avatar kullanımı, meta ofis uygulamaları, popüler platformlar, NFT ve NPC kavramları gibi birçok başlıkta kapsamlı bilgiler sundu. Çengel, metaverse evreninde iş yapabilmek için gerekli bilgi donanımından, his, tat ve koku gibi duyuların sanal ortamda iletilmesine kadar uzanan teknolojik gelişmeleri aktardı. Ayrıca, metaverse’ün zararlarının dijital okuryazarlıkla nasıl azaltılabileceğini açıklarken, Aris888 platformunun sunduğu yenilikçi hizmetler ve mekan içi etkileşim özelliklerine de değindi.
Panelin ardından Öğr. Gör. Dr. Metin Çengel’in yürütücülüğünde “Metaverse Atölye Çalışması” başlıklı bir workshop düzenlendi. Bu atölyede metaverse teknolojisinin teknik, kültürel ve felsefi boyutları derinlemesine ele alındı. Çengel, animasyon üretimi için oyun motorlarının gerekliliğine de dikkat çekerek, öğrencilere üretim odaklı düşünme alışkanlığı kazandırmayı amaçladı.
Etkinlikler sırasında Kızılay tarafından kurulan stantta katılımcılara lokma ikramında bulunuldu. Bu jest, etkinliğe sosyal bir boyut katarak günün keyifli ve sıcak bir atmosferde geçmesini sağladı.